Sidor

torsdag 26 februari 2009

DC-matchen: Rätt polistaktik?

Jag blir en aning orolig när jag läser att polisen har samma taktik inför DC-matchen i Malmö den 6-8 mars som man hade i samband med ESF i Malmö i höstas. Alltså en passiv, extremt ickekonfrontatorisk taktik. Jag tyckte att den var rätt då eftersom det inte fanns något specifikt utpekat mål för aktivisternas härjningar förutom att just provocera polisen. Jag förväntade mig att man i samband med DC-matchen skulle arbeta på samma sätt som vid den senaste israelmanifestationen på Stortorget i Malmö då man med massiva och aktiva polisinsatser såg till att de våldsamma aktivisterna inte kom nära sina måltavlor.

Jag har svårt att tänka mig att något annat än att polisen stänger av ett stort område runt stadionområdet är tillräckligt ansvarsfullt.

Läs mina tidigare relaterade inlägg:
Malmös rödgröna legitimerar hatet
Rödgrön apartheid i Malmö
Fel bojkotta Israel!
Kollaps för Malmös (s)tyre
S-V-MP skadar Malmös utveckling
Oacceptabelt stoppa publik!
ESF 2008: 5-6 miljoner från kommunen räckte inte
(S)anslöst israelhat för mycket
Matchen måste spelas!
Antidemokrater i Malmö - igen
Stoppa antidemokraterna!
Låt inte terroristerna bestämma!
Sanslöst israelhat
AFA - riktiga fascister
Reepalu (s) i armkrok med aggressiva aktivister
Enkel fråga: Vill (s) ersätta ESF:s offer?
ESF 2008: (S)tä(mp)la rätt ans(v)ariga
ESF 2008: Accepterar våld och skadegörelse
ESF 2008: Låt kommunen betala
ESF 2008: Kramar förtryck och diktatur
ESF 2008: Svansen regerade
ESF 2008: Lite avundsjuk
ESF 2008: Lugn inledning
ESF 2008: Välkomna till Malmö!
Fel stödja ESF
Reepalu mjuk mot huliganer

Sydsvenskan, Sydsvenskan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar