Sidor

fredag 19 september 2008

ESF 2008: Lite avundsjuk

European Social Forum (ESF) i Malmö pågår för fullt. Det märks runt om i staden. Inte bara genom demonstrationer och protester, som jag i flera fall tycker direkt illa om eftersom de uttrycker så mycket hat och aggressioner, utan också genom att det i vart och vartannat gathörn står någon med karta i handen och kliar sig i huvudet.

Jag är säker på att de allra flesta av ESF-besökarna är i Malmö för att de är seriöst intresserade av forumets aktiviteter och att de vill ha trevliga dagar i staden med gamla och nya vänner. Det är inte utan att jag blir lite avundsjuk när jag ser vilket mastigt aktivitetsprogram de har till sitt förfogande. Inte så att jag känner något sug att delta men jag skulle gärna besöka något liknande som speglar mina värderingar och min världsbild.

Läs mina tidigare relaterade inlägg:
ESF 2008: Lugn inledning
ESF 2008: Välkomna till Malmö!
Fel stödja ESF
Reepalu mjuk mot huliganer

Sydsvenskan, Sydsvenskan, Sydsvenskan, Sydsvenskan