Sidor

fredag 2 januari 2009

Insändarsvar: Servicenämnden är inget företag!

I dagens Skånska Dagbladet svarar ordföranden (s) och en ledamot (mp) i Servicenämnden (kan läsas här) på en insändare av mig. Jag har mejlat in denna replik:

"Ordföranden Sara Fagnani Nilsson (s) och ledamoten Rasmus Ling (mp) i Servicenämnden skriver att jag inte har en aning vad jag pratar om och att jag saknar kunskaper jag borde ha som kommunfullmäktigeledamot. Utan att bedöma deras lämplighet för det ena eller det andra kan jag konstatera att deras påståenden inte stämmer överens med verkligheten. När man läser deras inlägg verkar det som om de tror att Servicenämnden med tillhörande -förvaltning fungerar som ett riktigt företag. Men vad händer t ex om Servicenämnden går med underskott? Jo, då tvingas skattebetalarna täcka det underskottet. Vad händer om ett riktigt företag går med underskott? Jo, då måste ägarna skjuta till pengar, ELLER så går företaget i konkurs. Det är en avgörande skillnad. Offentlig verksamhet har alltid skattebetalarnas tvångstaxerade pengar i ryggen. Riktiga företag bygger på frivilligt satsade. Så ser verkligheten ut och det kan inte Fagnani Nilsson (s) & Ling (mp) ändra på, oavsett hur otrevligt och nedvärderande de uttrycker sig."

Jag tycker att Fagnani Nilsson (s) & Ling (mp) har en tråkig attityd och maktfullkomlig debattstil när de anklagar sin meningsmotståndare för bl a okunnighet. Just härskartekniker och arrogant maktspråk brukar ju annars företrädare för deras partier kritisera.

Ling skriver också på sin blogg att jag censurerar min från kommentarer. Det är riktigt att jag inte publicerar alla kommentarer som kommer in. En del för att de är direkt kränkande, andra för att de inte har med ämnet att göra och en del, vilket drabbat Ling, därför att jag inte låter en ordväxling pågå hur länge som helst utan att något nytt tillförs.

Läs mina tidigare relaterade inlägg:
Insändare: Malmö stad är företagarfientligt
Insändare: Företag utkonkurreras m h a skattepengar
Insändare: Kommunen konkurrerar med riktiga företag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar