Sidor

torsdag 5 mars 2009

DC-matchen: Upprör inte AFA?

Stoppa matchen-nätverket är upprört över att nazister kommer att delta i deras demonstrationståg på lördag. "Jag ser det som en ren provokation och som ett försök att smutskasta vår solidaritetsfest för Palestina" säger enligt Sydsvenskan Annsofie Jacobsson, en av vänsterpartiets representanter i kampanjen."

Jag förstår deras upprördhet och att de inte vill sammanblandas med nazister. Vad jag inte förstår är att Stoppa matchen-nätverket inte blivit lika upprört över att bl a den våldsamma antidemokratiska vänsterrörelsen AFA också tänker delta i demonstrationen på lördag. Men jag är inte överraskad. Om jag inte misstar mig är det flera personer i organisationen bakom Stoppa matchen som också var ledande när ESF arrangerades i Malmö i höstas. Då framgick det tydligt att AFA och andra antidemokratiska organisationer har en symbiotisk relation till den mer etablerade vänsterrörelsen.

Läs mina tidigare relaterade inlägg:
DC-matchen: (S)olkig bild av Malmö
DC-matchen: Varför just Israel?
Slut som evenemangsstad?
DC-matchen: Rödgrönt medlöperi
DC-matchen: Samma antidemokrater
DC-matchen: Rätt polistaktik?
Malmös rödgröna legitimerar hatet
Rödgrön apartheid i Malmö
Fel bojkotta Israel!
Kollaps för Malmös (s)tyre
S-V-MP skadar Malmös utveckling
Oacceptabelt stoppa publik!
ESF 2008: 5-6 miljoner från kommunen räckte inte
(S)anslöst israelhat för mycket
Matchen måste spelas!
Antidemokrater i Malmö - igen
Stoppa antidemokraterna!
Låt inte terroristerna bestämma!
Sanslöst israelhat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar