Sidor

torsdag 10 juli 2008

Insändare: Oärligt (s, v, mp) lova sänkta busspriser

I dagens Sydsvenskan svarar kommunalrådet Anders Rubin (s) på en insändare jag fått publicerad tidigare. Jag har sänt in en replik:

"Jag håller med kommunalrådet Anders Rubin (s) att det vore bra om hela Malmö vore en sammanhållen taxezon i kollektivtrafiken och kan jag på något sätt hjälpa till att förverkliga det ställer jag upp.

Men min kritik gick ut på att den rödgröna majoritetens budget i Malmö ger intryck av att man lovar att göra staden till en enda taxezon. Att även resande till och från Oxie och Tygelsjö ska åka till samma pris som andra inom stadens gränser. Men (s), (v) och (mp) har inte avsatt en enda krona i budgeten för detta. Det tycker jag är oärligt eftersom de lösningar man hittills pratat om kommer att kosta Malmö stad många tiotals miljoner kronor."