Sidor

torsdag 31 december 2009

Mer rödgrönt (S, V, MP) schabbel i Malmö?

Det var bra när den rödgröna majoriteten i Malmö för snart ett år sedan äntligen lade fram förslag, som Kommunfullmäktige antog, för att komma till rätta med fyrverkerieländet i staden. Då hade jag under mer än två år engagerat mig i frågan genom att bl a ha ställt frågor i fullmäktige, lämnat in motion till fullmäktige samt fått publicerat ett flertal insändare och debattartiklar. Jag anser att det är oacceptabelt att människor inte ska våga gå ut veckorna innan nyår, att egendom skadas samt att hundar och andra djur plågas. Från början svarade den rödgröna majoriteten (S, V, MP) att kommunen kunde inte göra något utan smällandet fick malmöborna leva med. Men efterhand blev trycket för stort och de rödgröna tvingades att komma med förslag till åtgärder.

I dag skriver Sydsvenskan att det finns risk att de rödgröna majoriteten schabblat med genomförandet av reglerna som begränsar användningen av fyrverkerier i Malmö till mellan 18 och 02 på nyårsafton. Kanske har kungörelsen av beslutet inte gjorts på rätt sätt. Jag får hoppas att det inte stämmer för sådant schabbel är oacceptabelt! Men jag skulle inte bli förvånad. Den rödgröna regimen i Malmö (S, V, MP) har klantat sig förr.

Läs mina tidigare relaterade inlägg:
S ville inte stoppa smällandet
Fyrverkerieländet: Äntligen beslut i Malmö
Fyrverkerieländet: Positiv debatt
Fyrverkerieländet: Polisen äntligen fattat
Öka föräldrars ansvar!
Fyrverkerieländet: Förstärk övervakningen
Fyrverkerieländet: Dåligt omdöme
Fyrverkerieländet: Positiv attitydförändring
Räddningstjänsten agerar mot fyrverkerimissbruket
Äntligen agerar (s) i Malmö i fyrverkerifrågan

SvD