Sidor

lördag 26 september 2009

Framgångsrika provval

Nu är de moderata provvalen i Skåne inför nästa års val till Riksdagen och Regionfullmäktige klara. För min del gick det mycket bra. Min valkrets är i båda fallen Malmö. I provvalet till Riksdagen kom jag på sjätte plats och till Regionfullmäktige på tredje. Det är mycket bra resultat som gör mig både glad och stolt. Stort stort TACK för allt stöd!!
De som är före mig på listan till Riksdagen är ett statsråd, tre riksdagsledamöter och en politisk sekreterare. Före mig på listan till Regionfullmäktige är endast Carl Johan Sonesson, som är en av regionens främsta företrädare, samt en av malmöpolitikens största profiler, det förra kommunalrådet och den förre riksdagsledamoten, Carl-Axel Roslund.

Resultaten för alla Skånes valkretsar kan läsas på Skånemoderaternas hemsida.

Nästa steg i processen är att nomineringskommittén för riksdagslistan väljer ut cirka 10 kandidater som vid nomineringsstämman den 24 oktober får presentera sig för stämmodelegaterna som genom mentometeromröstning rangordnar den slutgiltiga listan. Nomineringskommittén för regionlistan lägger till samma stämma fram ett rangordnat förslag till slutgiltig lista.

Jag hoppas på att komma med bland de riksdagskandidater som får presentera sig på stämman och att nomineringskommittén föreslår mig till att stå på tredje plats på regionlistan.

Sydsvenskan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar