Sidor

onsdag 11 januari 2012

Stark USA-militär viktig

De republikanska primärvalen inför presidentvalet den 6 november är nu igång. Det första hölls förra veckan och det sista hålls den 26 juni. Men mycket talar nog för att det är avgjort innan dess. Fast man vet ju aldrig.
Genom sin seger i går i New Hampshire ser Mitt Romney fortsatt stark ut.

När jag de senaste dagarna läst olika nyhetssidor samt analyser av bl a Per T Ohlsson och tycker jag att Romney verkar vara en tillräckligt bra kandidat utifrån mina värderingar. Viktigt för mig är att han vill att USA ska ha en stark krigsmakt som håller onda makter världen över på mattan, samt att han tydligt försvarar fri företagsamhet.
Ron Paul tog en stark andraplats i New Hampshire. Efter att bl a ha läst Erik Herbertsons bloggpost hoppas jag att Paul inte når längre än så. Inte minst därför att han inte vill att USA ska agera militärt ute i världen.

AB, DN, DN, DN, SvD, SvD, SvD, SvD, SvD, SvD, SkD