Sidor

måndag 1 mars 2010

Har Reepalus (S) ära kränkts?

Malmös kommunstyrelseordförande Ilmar Reepalu (S) överväger enligt Sydsvenskan att polisanmäla radioprogrammet Godmorgon Världen i Sveriges Radio P1 för ärekränkning. Skälet är förläggaren Svante Weylers krönika i söndags där han kritiserar Reepalus förhållande till antisemitismen Malmö. Jag skrev på min Facebooksida, efter att ha avlyssnat krönikan, att "Det är de starkaste och hårdaste synpunkter på en svensk politiker jag någonsin hört." Men om det var ärekränkning har jag inte kompetens att bedöma.

Läs mina tidigare relaterade inlägg:
Tvivlar på Reepalus (S) "nyvunna" insikt
Reepalu (S) har inte förstått, eller bryr sig inte
Mona Sahlin (S) bländar Judiska församlingen
Bra om Reepalu (S) nu förstått
Allvarliga anklagelser mot Reepalu (S)
Reepalu (S) självkritisk
Vad tycker partiledare Sahlin (S)?
Antiisraeliskt (s)tyre i Malmö?
Rödgrönt (S, V, MP) svek i Malmö
S, V och MP i Malmö bagatelliserar vänstervåldet

SvD, SkD, KB, DN, SDS, SkD, SDS, SDS, SkD, SvD, SkD